WYSIWYG Web Builder posiada kompletny wbudowany system logowania  (w PHP), który umożliwia zabezpieczenie hasłem jedną lub więcej stron.
W innym tutorialu staraliśmy się objaśnić, jak wdrożyć /uruchomić system logowania  bazując na szablonie Demo -> Login, demo dostepne do pobrania : http://www.wysiwygwebbuilder.com/login_tools.html
W tym poradniku opiszemy podstawy narzędzi logowania już bez korzystania z tego szablonu demo, aby uzyskać pełną wiedzę na temat narzędzi logowania. Zalecamy, aby przeczytać i zrozumieć również powyższy tutorial bazujący na szablonie Demo !
Krok 1 - Przygotowanie bazy danych.

System logowania z wieloma użytkownikami potrzebuje bazy danych do przechowywania danych użytkowników (takich jak imię i nazwisko, adres e-mail, hasło itp). Więc pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, to konfiguracja bazy danych. Dla narzędzi logowania można użyć zwykłego pliku tekstowego , gdzie wszystkie dane są przechowywane w tym pliku (usersdb.php) na serwerze lub bazę danych MySQL.
Chyba najłatwiejsza w konfiguracji będzie baza danych oparta o plik tekstowy (jest to opcja domyślna). Jednak baza MySQL była by bardziej odpowiednia i bezpieczniejsza ze względu na  mechanizmy i rozwiązania zawarte w samej bazie, lecz zalecamy to rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych użytkowników. W tym tutorialu użyjemy bazy danych w opartej  o zwykły plik tekstowy. Jeśli chcesz jednak zastosować MySQL to proszę zapoznać się z plikiem pomocy (Narzędzia logowania) w celu uzyskania szczegółowych instrukcji.

Plik bazy danych umieszczony na serwerze jest tylko zwykłym plikiem tekstowym więc można go utworzyć w dowolnym edytorze tekstu:
1. Otwórz Notatnik lub inny edytor tekstowy i utworz pusty plik o nazwie 'usersdb.php'.
Albo możesz pobrać przykładową bazę tutaj: http://www.wysiwygwebbuilder.com/support/usersdb.zip
(należy pamiętać, że plik jest spakowany, więc trzeba będzie go wpierw rozpakować!)
2. Rozpakuj plik do tego samego folderu w którym masz zamiar umieścić zabezpieczenia do stron. Następnie możesz użyć wbudowanego narzędzia FTP lub dowolnej innej aplikacji FTP do przesyłania plików na serwer.
3. Jeśli plik zostanie przesłany trzeba zmienić uprawnienia do pliku, aby skrypt PHP mógł zapisywać do niego dane.Prawidłowe uprawnienia to 757 lub 777.
4. Wielu usługodawców hostingu oferuje dla swoich użytkowników Panel Administracyjny często z klientem FTP działającymi w oknie przeglądarki .Również możesz użyć tej metody do przesyłania plików na serwer.


Pamiętaj, że możesz także stworzyć bazę danych przy pomocy wbudowanej opcji  "Tworzenie bazy danych" . Zobacz plik pomocy aby uzyskać więcej szczegółów na ten temat.

Krok 2 - Tworzenie użytkowników.

Istnieją 2 sposoby tworzenia kont użytkowników:
• Za pomocą narzędzia administracyjnego online (Administrator), narzędzie służy do tworzenia kont użytkowników, ich edycji lub usuwania.
• Dzięki formularzowi rejestracyjnemu (Rejestracja / Zakładanie Konta) przez samych użytkowników.
Narzędzia Administracyjne.

Do tworzenia kont użytkowników, ich edycji lub usuwania) zastosujemy obiekt Administrator.
1. Utwórz nową stronę w projekcie.
2. Przeciągnij i upuść obiekt Administrator na obszar roboczy.
3. Wskaż sposób konfiguracji bazy danych: usersdb.php.
4. Ustaw hasło administratora.
5. Opublikuj stronę na serwerze WWW.
Przejdź na stronę adminstratora na swojej stronie internetowej i zaloguj się używając hasła jakie podałeś podczas konfiguracji w programie. Kliknij przycisk "Utwórz nowego użytkownika", aby utworzyć nowego użytkownika.
Ważne: Jeżeli nie można dodawać nowych użytkowników wówczas baza danych nie jest w odpowiednim folderze lub ma niewłaściwe uprawnienia, być może nie wysłałeś pliku na serwer, lub plik ma nie odpowiednie przydzielone prawa!

Tworzenie użytkowników za pomocą narzędzia Załóż Konto:

Obiekt Rejestracja pozwala użytkownikom na założenie nowego konta użytkownika.
1) Utwórz nową stronę w projekcie.
2) Przeciągnij i upuść obiekt Rejestracja na obszar roboczy.
3) Konfiguruj bazę danych: usersdb.php
4) Ustaw w jaki sposób konto będzie aktywowane.
Opcja 'Aktywacja konta' określa, czy włączyć aktywację kont przez administratora. Jeśli w tej opcji ustawisz "Administrator" to nowo założone konto będzie nie aktywne dopóki  nie uczyni tego Administrator. Jeśli ta opcja jest ustawiona na "Automatycznie", to konto zostanie aktywowane od razu po wysłaniu wypełnionego poprawnie formularza. Jeżeli opcja 'weryfikacja przez e-mail' jest zaznaczona, użytkownik musi aktywować konto poprzez link zwrotny wysłany w wiadomości e-mail . Daje to pewność że podany email jest prawidłowy istnieje rzeczywiście i należy do użytkownika który konto załażył. Łącze potwierdzające (link zwrotny) generowany jest automatycznie i dołączane do tykstu wiadomości e-mail.
Tekst wiadomości może być ustawiona  w  opcji  "e-mail".

Krok 3 - Tworzenie strony logowania.

Strona logowania pozwala użytkownikowi zalogować się i przekierować go do strony zabezpieczonej lub do strony z odpowiednim komunikatem jeśli logowanie nie wypadło pomyślnie - (jeśli login lub hasło jest nie prawidłowe lub konto nie zostało aktywowane).
1) Utwórz nową stronę w projekcie.
2) Przeciągnij i upuść obiekt Zaloguj' na obszar roboczy.
3) Konfiguracja bazy danych: usersdb.php
4) Konfiguracja Strona Docelową. Określa stronę, gdzie użytkownik będzie  przekierowany do po udanym logowaniu.
5) Konfiguracja Strona Błędu. Określa stronę,gdzie użytkownik będzie przekierowany po nieudanej próbie logowania.

Krok 4 - Ochrona strony.

Teraz, gdy mamy już utworzone strony do obsługi użytkowników (zakładanie kont, logowanie) możemy przystąpić do wdrożenia ochrony wybranych stron. Aby chronić daną stronę użyjemy obiektu  ''Chroń Stronę" .

1) Przeciągnij i upuść zabezpieczenie obiektu ''Chroń Stronę" na stronie którą chcemy chronić.
2) We właściwościach musimy skonfigurować, gdzie użytkownik zostanie przekierowany jeśli nie jest aktualnie zalogowany. Zazwyczaj będzie to strona Logowania (aby użytkownik dokonał logowania) lub może być to strona wyświetljąca komunikat o błędzie plus link do strony logowania..

Możliwe jest również, aby zezwolić na dostęp do zawartości na stronie tylko dla określonych użytkowników, ustawienie 'AllowUsers.
Tutaj można określić użytkowników, którzy mają dostęp do strony wprowadzając ich nazwy oddzielone przecinkami (np.:Antek,Franek,Zdzicho).
Jeśli pozostawisz to ustawienie jako puste wtedy wszyscy zarejestrowani i zalogowani użytkownicy będą mieli dostęp do tej strony.
Krok 5 - Wyloguj.

Obiekt Wyloguj daje użytkownikowi możliwość wylogowania się. W obiekcie Wyloguj można określić stronę gdzie użytkownik bedzie przekierowany po wylogowaniu.
Ważna uwaga:

Ponieważ narzędzia logowania używają PHP trzeba koniecznie ustawić rozszerzenie dla strony na PHP! Można to zrobić we właściwościach strony.
Nie można przetestować narzędzia logowania przez użycie "Podgląd". Musisz opublikować strony na serwerz WWW z obsługą PHP!

Co dalej?

Istnieją jeszcze dodatkowe narzędzia do obsługi kont logowania jak edytowanie profilu,, odzyskiwanie hasła, zmiana hasła itp
Aby uzyskać więcej informacji na temat tych opcji zajrzyj do pliku pomocy.
Wdrożenie systemu logowania na swojej stronie internetowej

na podstawie : http://www.wysiwygwebbuilder.com/login_basics.html









Wyjście
---Home------Download------Zakup------Poradniki Online------Szablony------Wsparcie------Forum------Rozszerzenia------Manual------Rózne---
Copyright © 2017