Rozpoczęcie pracy z Systemem Zarządzania Treścią (CMS-WYSIWYG Web Builder)
WYSIWYG Web Builder posiada wbudowany system (PHP based) Content Management, aby umożliwić swoim użytkownikom możliwość zarzadzania zawartością stron, ich tworzenia, edycji i usuwania.

Podstawowym założeniem jest to, że treść danej strony zostanie wyświetlona wewnątrz nieruchomego obszaru na stronie, to jest CMS View. Można (w uproszczeniu) porównać to działanie do ramki lub Place Holder, mimo że zawartość będzie mogła się dynamicznie zmieniać podczas dołączania pozostałej treści strony, gdy strona jest prezentowana/pobierana z serwera. Zasadniczo wystarczy wiec mieć tylko jedną taką stronę dla całej witryny, a reszta zawartości jest zarządzana i ładowana przez serwer. Można mieszać dynamiczną i stałą treść! budując układ strony (zwany także granica master) i może być ona zaprojektowana ze standardowych narzędzi Web Builder WYSIWYG.
Nawigacja (CMS Menu) zostanie automatycznie wygenerowana na podstawie struktury witryny na serwerze, dzięki czemu nie trzeba ręcznie tworzyć i wypełniać menu.

Kluczowe cechy:
• Panel administratora Online pozwala dodawać / edytować / kopiować i usuwać strony.
• Panel administratora może używać jednego z wielu popularnych edytorów takich jak CKEditor, TinyMCE i CLEditor. Posiada również własny prosty wbudowany edytor.
• Można ukrywać strony nie wyświetlając ich w strukturze menu, np. te które są jeszcze w trakcie budowy/edycji.
• korzysta z kilku "bloków funkcjonalnych" co daje maksymalną elastyczność dzięki czemu można łatwo go zintegrować z innymi istniejącymi narzędziami i układami.
• CMS View - obiekt który wyświetli wygenerowaną treść
• CMS Menu - obiekt tworzy/generuje i wyświetla menu do nawigacji między stronami . Menu posiada wiele możliwości konfiguracji.
• CMS Search obiekt, który może być wykorzystywany do wyszukiwania treści online. Indeks wyszukiwania zostanie automatycznie utworzone i zaktualizowany przez CMS.
• CMS label może być używany do wyświetlania tytułu strony, daty utworzenia, autora, ilość odsłon etc..w dowolnym miejscu na stronie.
• Obsługuje (opcjonalnie) AJAX, aby umożliwić użytkownikowi szybkie poruszanie się pomiędzy stronami, bez konieczności przeładowania całej strony!
• CMS integruje się z narzędziami logowania, dzięki czemu można przypisać różnym użytkownikom CMS różne uprawnienia jak i również konto globalnego administratora.
• CMS sledzi i zlicza również odsłony poszczególnych stron.
• CMS obsługuje strony zewnętrzne, więc można mieszać zawartość z treścią standardowych stron,lub nawet stron z innych witryn.
• Zawiera prosty menedżer plików, który może być używany do przesyłania i zarządzania plikami online (jak na zdjęciach).

Wymagania:
Narzędzia CMS wymagają serwera WWW obsługującego PHP i MySQL , więc pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie możliwości serwera hostującego pod kątem obsługi PHP / MySQL!
Krok 1
Przeczytaj pomoc i / lub ręczny.
Pomoc zawiera wszystkie podstawowe informacje na temat systemu zarządzania treścią. Wyjaśnia również znaczenie wszystkich właściwości.

Krok 2
Konfiguracja bazy danych na serwerze.
CMS wymaga bazy danych do przechowywania danych stron i inne związane z nimi informacje. System ten wykorzystuje MySQL, więc konto hostingowe
musi mieć dostęp do bazy danych MySQL. Większość płatnych kont hostingowych posiadają wsparcie dla baz danych włączone. A inaczej, prosimy o kontakt
Twój komputer, aby uaktualnić istniejącą planu hostingowego.
Po sprawdzeniu, czy witryna obsługuje MySQL należy albo utworzyć nową bazę danych lub zapisać szczegóły istniejącej bazy danych.
Proszę zapoznać się z dokumentacją swojego hosta uzyskać więcej informacji na temat tworzenia bazy danych. Jest to różne dla każdego komputera, tak że nie jest
Instrukcje ogólne możemy dać ci za to. Aby móc korzystać z narzędzi CMS musisz następujące informacje:
• Serwer
Określa serwer bazy danych MySQL. Niektóre hosty używają 'localhost', podczas gdy inni mają dedykowanego serwera bazy danych. zasięga opinii
Dokumentacja hosta dla dokładnej nazwy serwera.
• Baza
Określa nazwę bazy danych MySQL. Albo gospodarz stworzył (i nazwana) baza do ciebie czy trzeba utworzyć nową bazę danych
się w Panelu sterowania gospodarza. Zobacz dokumentację swojej stronie więcej szczegółów.
• Nazwa_użytkownika
Określa nazwę użytkownika MySQL.
• Hasło
Określa hasło MySQL.
Zauważ, że wymagane tabele zostaną automatycznie utworzone przez narzędzie administratora online (patrz dalej w tym tutorialu), dzięki czemu nie trzeba tworzyć
tabele ręcznie. Jeśli jednak chcesz, możesz też tworzyć je samodzielnie. Zobacz pomocy aby uzyskać więcej informacji o tym.
Krok 3
Otwórz szablon demo
W pełni funkcjonalny przykład szablon jest ujęte w kategorii "Demo standardowych szablonów. Ten szablon pokazuje, jak używać
narzędzia CMS WYSIWYG Web Builder.
Proszę najpierw wziąć swój czas na studia szablonu demo przed włączeniem narzędzia CMS w swoim własnym project.The Najczęstszym powodem
Narzędzia CMS nie działa na stronie jest wynikiem błędów konfiguracyjnych użytkownika!
Aby otworzyć szablon demo:
1. Wybierz Menu-> Nowa strona internetowa z szablonu
2. Wybierz kategorię na "Demo
3. Kliknij "CMS" i naciśnij przycisk OK.
4. Zapisz nowo utworzony projekt do wybranego folderu.
Aby uczynić pracę szablon na swojej stronie musisz skonfigurować właściwości MySQL następujących obiektów:
• Obiekt CMS Administrator, cel ten został umieszczony na stronie "Administrator" szablonu.
• CMS Zobacz obiekt, cel ten został umieszczony na stronie "Zawartość" szablonu.
Na razie nie zmieniać żadnych innych ustawień.
Zacznij od przeczytania informacji na stronie "Wprowadzenie".('Getting started' page).
Krok 4
Publikowanie całego projektu (strony) do serwera MySQL / PHP.
Upewnij się, że nie zastąpi istniejącą stronę internetową! Użyj innego folderu ...
Krok 5
1. Przejdź do strony administator skonfigurować swoją pierwszą stronę. Domyślne hasło to "password".
2. Dodaj nową stronę, klikając opcję "Nowa strona".
3. W polu Nazwa wpisz nazwę strony. Ta nazwa będzie wyświetlana w menu CMS.
4. W polu Zawartość zawiera treść strony. Jeśli masz konfigurację jeden z redaktorów wtedy zobaczysz what-you-see-is-what-you-
Pobierz edytor. W przeciwnym razie pojawi się standardowe metody wprowadzania tekstu, który pozwala wejść albo zwykły tekst lub kod HTML.
5. W polu URL zewnętrzna może być używana do określenia link do strony zewnętrznej. W tym polu należy opróżnić do standardowych stron! Patrz "Jak
to strony zewnętrznej o więcej szczegółów.
6. W polu Dane Extra może być stosowany do przypisania dodatkowych danych na stronie i uczynić go częścią układu. Patrz "Jak przypisać dodatkowe dane i
wyświetlić go na stronie? w pomocy aby uzyskać więcej informacji.
7. Widoczne określa, czy strona ma być wyświetlana w menu CMS.
8. Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać nową stronę.
9. W przypadku pierwszej strony kliknij "Strona główna" w przeglądzie strony, aby uczynić go początkowej strony mają być wyświetlane, w przeciwnym wypadku nie ma zawartość nie zostanie wyświetlona.
Pierwsza strona powinna być teraz widoczna na stronie internetowej demo 'content'.
Click to enlarge
Krok 6
Korzystanie z jednego z zaawansowanych edytorów.
WYSIWYG Web Builder obsługuje wiele popularnych edytorów takich jak CKEditor, TinyMCE i CLEditor. Oprogramowanie posiada również własny prosty wbudowany-inEdytor (wwbeditor).
Ze względu na ograniczenia licencyjne nie zezwala się na redystrybucję niektórych z tych edytorów lub dystrybucję już skonfigurowanych, więc trzeba będzie je zainstalować ręcznie na komputerze, zanim będzie można z nich korzystać! Jednak po zainstalowaniu na komputerze, WWB zajmie publikowaniem i konfigurowaniem edytorów..
Instalowanie edytorów (proszę uważnie przeczytać)
Dla Państwa wygody stworzyliśmy skrypty instalacyjne, aby ułatwić dodawanie edytorów do strony. Są one dostępne tutaj:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/free_extras.html
Krok 6a
Pobierz edytor, którego chcesz użyć. W tym przykładzie używamy CKEditor.
Krok 6b
Uruchom plik setup.exe, aby zainstalować CKEditor na komputerze. Domyślnie zostanie zainstalowany
My Documents \ WYSIWYG Web Builder \ System \ CMS \ CKEditor
Jeśli jednak zmianiłeś domyślnie używany folderu dokumentów (w Menu-> Narzędzia-> Opcje-> Pliki i folderów) to musisz to uwzględnić i edytor również powinien być zainstalowany w tej lokalizacji
Przykład: jeśli ustawiłes domyślny folder 'Dokumenty' na 'D: \ My Projects \' wówczas poprawna lokacja dla edytora będzie wyglądała nasępująco:
D: \ My Projects \ SYSTEM \ CMS \ CKEditor
Krok 6c
Po zainstalowaniu edytora można go wybrać we właściwościach administratora CMS. Upewnij się że wybierasz edytor, który masz zainstalowany! i w prawidłowej lokalizacji.
W przypadku wybrania w opcji edytora, który nie ma w systemie lub jeśli zainstalowano go w złym folderze to nie zadziała ...
Włącz "Publikowanie plików edytora", tak aby WWB automatycznie publikował / przesłał wszystkie pliki edytora do katalogu twojego serwera strony internetowej. Zauważ, że niektóre edytory składają ze sporej ilości plików i katalogów, więc może to trochę potrwać. Zwykle wystarczy włączyć tę opcję tylko podczas pierwszej publikacji, a potem można ją wyłączyć aby nie przesyłać ponownie plików  po raz drugi.
Większość edytorów umożliwia również dostosowane ich wyglądu i funkcjonalności aby np. dodać lub usunąć przyciski w paskach narzędzi lub dołączyć dodatkowe rozszerzenia. Czytaj więcej na ten temat w pliku pomocy.
Alternatywnie można również ręcznie zainstalować edytor na serwerze, w tym wypadku należy przesłać cały folder z
My Documents \ WYSIWYG Web Builder \ SYSTEM \ CMS \ CKEditor na serwer.
Przykład: jeśli strona z administratorem CMS została opublikowana w / public_html / zatem pliki edytora (zawartość katalogu) powinny być przesłane do / public_html / ckeditor /
Check out a live demo here:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/support/cms/

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Usterki/ CMS FAQ:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=43245

na podstawie : http://www.wysiwygwebbuilder.com/cms_tools.html


Wyjście
---Home------Download------Zakup------Poradniki Online------Szablony------Wsparcie------Forum------Rozszerzenia------Manual------Rózne---
Copyright © 2017